خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/09 - 11:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
موسوی لارگانی پاسخ داد:

دلیل شکل‌گیری خرده احزاب در کشور چیست؟/چرا احزاب اصولگرا در انتخابات گذشته موفق نشدند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد دلایل شکل‌گیری خرده احزاب در کشور را تشریح کرد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با دلایل عدم فعالیت گسترده احزاب در کشور، گفت: می توان اذعان کرد هر دولتی که روی کار آمده تلاش کرده با احزاب همسو برخورد شایسته انجام دهد و در مقابل با احزاب منتقد به صورت سخت گیرانه عمل کند؛ از این رو چنین مولفه ای یکی از دلایل عدم توسعه فعالیت احزاب است.



خلاء قانونی در حوزه فعالیت احزاب وجود دارد



نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خلاء قانونی در حوزه فعالیت احزاب وجود دارد، اظهار کرد: در واقع باید گفت که قانون مرتبط با احزاب جامع و کامل نیست.



وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد امروزه شاهد هستیم با تغییر مدیریتی در مجموعه ای،  افراد نزدیک به جریان فکری آن فرد در مجموعه تحت مدیریت‌اش مستقر می شوند و این امر سبب شده تا موضوع فعالیت حزبی کم رنگ شود زیرا برای افراد هزینه در بر دارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم اعتقاد دارد نباید سیاست و حزب گرایی را با تخصص گرایی اختلاط کرد لذا باید اجازه دهیم افراد توانمند فارغ از عضویت در احزاب بتوانند به توسعه کشور در ابعاد مختلف کمک کنند.



موسوی لارگانی در خصوص علل وجود احزاب متعدد در کشور، افزود: نداشتن وحدت در بین احزاب از جمله دلایل تعدد حزب در کشور محسوب می شود.



نداشتن وحدت در احزاب اصولگرا دلیل عدم موفقیت در انتخابات گذشته



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اذعان کرد چنین مولفه ای یکی از دلایل عدم موفقیت و کامیابی اصولگرایان در انتخابات گذشته است، خاطرنشان کرد: در واقع وحدت و هم افزایی شکل نگرفت و گروه ها یا حزب های مختلف تشکیل شد که هر کدام به صورت متفرق عمل کردند. البته تلاش شد از طریق جمنا وحدت و هم افزایی شکل بگیرد اما به نتیجه مطلوب نرسید./



پایان پیام

  • کد خبر : 247042
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار